Pakej 2024 ke Pulau Sapi/ Manukan/ Mamutik Kota Kinabalu Sabah. Hubungi encik Ibrahim +60138586018.

Parasailing di pulau manukan sabah.

Di Sabah terdapat banyak pulau yang menjadi tarikan pelancong. Namun selalunya bagi pelancong tempatan khususnya daripada semenanjung, mereka akan lebih memilih untuk berkunjung ke pulau berdekatan dengan bandar Kota Kinabalu. Mudah untuk dikunjungi dan pulaunya yang cantik. 

Di bandar Kota Kinabalu sendiri, ia menpunyai 5 buah pulau yang berhampiran, hanya mengambil masa dalam 25 minit untuk sampai dengan menaiki bot.  Tambahan lagi, kedudukan lokasi jeti yang berada ditengah-tengah bandar Kota Kinabalu telah memudahkan pelancong untuk kepulau-pulau ini. Pelancong boleh berjalan kaki sahaja untuk ke jeti, bagi mereka yang menginap di pusat bandar Kota Kinabalu. 
________________________________________________________________

5 Pulau Yang Terdapat Di Kota Kinabalu:

1. Pulau Sapi
Pulau Sapi terkenal dengan aktiviti Zipline atau aktiviti yang seakan flyingfox. Bagi aktiviti Zipline ini anda akan menyeberangi laut dari Pulau Sapi ke Pulau Gaya. Pulau Sapi dan pulau Gaya hanya bersebelahan sahaja.

Selain itu, terdapat pelbagai aktiviti sea sport lain yang anda boleh lakukan di pulau Sapi, selain snorkeling dan berkelah. 

Antara aktiviti seasport yang terdapat di Pulau Sapi, seperti menungang jeksi, sea walk, parasailing, bananaboat dan lain-lain*boleh minta agensi pelancongan anda nyatakan aktiviti sukan laut yang ada disediakan.

2. Pulau Manukan
Pulau Manukan adalah pulau yang paling terkenal diantara semua pulau yang terdapat di Kota Kinabalu. Selalunya ramai pelancong dan orang tempatan yang datang ke pulau Manukan. Disebabkan kemudahan fasiliti yang lengkap dan  keluasan pulau yang boleh menampung bilangan penggunjung yang ramai, menyebabkan ramai yang memilih untuk berrekriasi di pulau Manukan. 

Pulau Manukan dilengkapi dengan tempat ibadah seperti Surau, restoran, kedai runcit/ mini market, tandas dan tempat persalinan, meja dan tempat duduk untuk rekriasi,  dan tempat memasak/ memanggang BBQ *Barbeque Fee/ dikenakan bayaran tapi cuba pastikan semula dikaunter masuk atau agensi pelancongan yang anda sertai.

Terdapat juga resort dan tempat penginapan di Pulau Manukan yang lengkap  dengan kolam renang serta sesuai untuk honeymoon. Bagi yang inginkan suasana baru bagi percutian anda boleh menginap di resort pulau ini. Namun untuk pakej bajet tidak sesuai.

Aktiviti di Pulau Manukan:
- Parasailing
- Banana boat
- Snorkeling menyelam
- Berkelah

Selain itu, penggunjung juga boleh lakukan aktiviti sukan-neka atau acara keluarga dan sekolah seperti family day di Pulau Manukan. Pulau Manukan mempunyai pantai yang luas sesuai untuk aktiviti sukan santai bersama keluarga, pelajar tadika mahupun universiti. 

3. Pulau Mamutik 
Pulau Mamutik terkenal dengan aktiviti menyelam/ diving. Pelbagai hidupan merin, kerang dan spesis ikan yang boleh dijumpai disini. Anda bernasip baik jika dapat bertemu dengan penyu. Pulau ini berdekatan dengan pulau Manukan dan pulau Sulug. Kemudahan yang terdapat dipulau Mamutik adalah tandas, tempat rekreasi, tempat makan dan lain-lain. 

4. Pulau Gaya
Pulau Gaya adalah pulau yang paling besar serta mempunyai perkampungan, sekolah, dan resort. Pulau Gaya juga menjadi tempat pelancongan dan mempunyai pusat peranginan yang cantik. Menginap di resort pulau Gaya sangat selesa dan sesuai untuk golongan berada serta honeymoon. 

5. Pulau Sulug
Pulau Sulug adalah pulau terkecil dan tidak mempunyai kemudahan fasiliti mahupun jeti. Pelancong hanya akan dibawa untuk singgah melihat pulau atau diving. Aktiviti memancing *tidak pasti jika boleh, boleh bertanya boatman, rasanya tidak.

________________________________________________________________


Selalunya, hanya 3 Pulau saja yang menjadi hoping island ditawarkan kepada pelancong, iaitu Pulau Manukan, Pulau Sapi dan Pulau Mamutik. Bagi yang teringin nak sertai trip ke pulau-pulau ini boleh tempah dengan kami sekarang! 





" PATUH S.O.P & DISANITASI "

   PAKEJ PULAU SAPI/MANUKAN/MAMUTIK: 
RM120 dewasa & RM80 kanak-kanak 
FREE 1 botol air mineral & 1 bungkus nasi ayam penyet!

Pakej termasuk:
- Bot hantar      
- Bot balik         
       - Pemandu Bot          
- Tiket jeti          
    - Tiket pulau           
               - Jaket keselamatan            
      - Peralatan snorkeling  
          

Tempah Pakej Pulau...disini!
Call: +60138586018
Whatsapp: https://cutisabah.wasap.my/

No comments:

Post a Comment

Pakej percutian 4 Hari 3 Malam Kundasang, Pulau Manukan, Kota Kinabalu Sabah. Pakej 2024.

Assalamualaikum,     Jom book  Pakej ke Kundasang !!   untuk 4 Hari 3 Malam .   Sepena tahun 2024 ini kami menyediakan "Pakej ke Ku...

Popular Posts